Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey (GUESSS)

Qué es GUESSS

Qué es GUESSS

GUESSS es uno de los mayores proyectos de investigación sobre el espíritu empresarial en el mundo. El “Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey” consiste en un estudio a nivel internacional orientado a estudiantes universitarios, cuyo principal foco de investigación incluye las intenciones y actividades empresariales de los estudiantes, teniendo en cuenta cuestiones como la sucesión de empresas familiares.

 

El proyecto (anteriormente denominado ISCE, hasta 2006) dio comienzo en 2003 en la Universidad de St. Gallen, Suiza. Desde entonces y con carácter bianual, se desarrolla una cuantiosa recopilación de datos a nivel mundial. Esto se consigue mediante una encuesta online que incluye instrumentos de medición validados y actualizados. De tal modo se permite realizar comparaciones detalladas entre países y análisis dentro de cada país. Además, el GUESSS identifica a los estudiantes que responden a la encuesta en dos ondas de recopilación de datos diferentes, lo que permite un análisis longitudinal.

 

El último informe realizado corresponde a los años 2016/2017; en esta última ocasión, fueron 50 los países que participaron en el proyecto. Esto favoreció el aumento en la suma de datos, logrando más de 122 mil respuestas de estudiantes de más de mil universidades. Por cada país participante, hay un equipo responsable que coordina la recopilación de datos nacional.

 

Los datos del GUESSS se han empleado en varias publicaciones de las principales revistas académicas internacionales, como Journal of Business Venturing (JBV) o Entrepreneurship Theory & Practice (ETP).

A nivel general, el GUESSS se dirige a diversos interesados: estudiantes, investigadores, empresarios, encargados de la formulación de políticas, universidades y otros.