Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

Objetivos

GUESSS se propone generar una visión única y novedosa del espíritu empresarial de los estudiantes en forma de resultados académicos y orientados a los profesionales.

En la Universidad de Cádiz, los objetivos generales del proyecto internacional GUESSS son los siguientes:

  1. Observar de forma sistemática y a largo plazo las intenciones de elección de carrera y, en particular, las intenciones emprendedoras de sus estudiantes, así como el tipo y características de la actividad empresarial que desarrollan.
  2. Identificar y valorar los antecedentes y las condiciones del entorno que determinan las intenciones emprendedoras, la creación de nuevas empresas y la carrera empresarial.
  3. Observar y evaluar las actividades y la oferta de la universidad en relación con la educación en emprendimiento de sus alumnos.

Se trata de un proyecto de gran importancia cuyos resultados obtenidos permiten:

  1. Tener una visión general de la valoración que tienen los estudiantes sobre las condiciones básicas que se ofrecen para fomentar la iniciativa empresarial.
  2. Valorar el potencial emprendedor de los estudiantes.
  3. Evaluar la cantidad y la calidad de la oferta en el contexto de las políticas de fomento del emprendimiento.
  4. Orientar e identificar acciones necesarias y políticas de apoyo al emprendimiento desde la universidad.
  5. Beneficiar a los estudiantes por la aplicación, a largo plazo, de las orientaciones derivadas del informe.